Odaberite

Novi metod testiranja ekonomičnosti goriva I emisije

Predstavljanje svetske harmonizovane procedure testiranja vozila (WLTP- worldwide harmonized light vehicle test procedure)

Od 1980-tih, evropski test emisije i ekonomičnosti goriva sprovedeni su korišćenjem Novog evropskog ciklusa vožnje (NEDC-New European Driving Cycle). Od 1. septembra 2017. predstavljen je novi test, WLTP, kako bi kupci i korisnici automobila bolje razumeli performanse vozila.

 

NEDC U WLTP: KOJE SU PROMENE?



Sa napretkom u tehnologijama vozila i promenama uslova vožnje 40-godišnji NEDC test je zamenjen. Da biste preciznije izračunali i uporedili potrošnju goriva i emisiju automobila, novi WLTP test predstavlja realnije uslove testiranja, kako bi laboratorijska merenja bolje odražavala performanse vozila na putu.

  • Ciklus testa

    Dinamički testovi koji su reprezentativni za stvarno ponašanje vozača

  • Vreme ciklusa

    Test traje 30 minuta, povećanje od 10 minuta

  • Rastojanje ciklusa

    Dugačka je 23.25 kilometara, skoro dva puta duža od stare distance

  • Faze vožnje

    Dinamičnije faze: 52% urbanih, 48% neurbanih

  • Prosečna i maksimalna brzina

    Prosečna brzina je 46.5km/h (povećanje od 12 km/h), dok je maksimalna brzina 131km/h

  • Opciona oprema

    Dodatne opcije za vozila (utiče na CO2 i potrošnju) su uzete u obzir

  • Tačke prenosa

    Svako vozilo ima različite, a ne fiksne tačke prenosa

  • Temperature testova

    Merenja se izvode na 23 ⁰C (i vrijednosti CO2 korigovane do 14 ⁰C), naspram 20-30 ⁰C

JASNIJA VOŽNJA



Između septembra 2017. i septembra 2018., svi novi automobili moraće da se pridržavaju WLTP test procedure (privatna i laka komercijalna vozila godinu dana kasnije). Za Toyotu, prvi model koji će biti sertifikovan WLTP-om je Prius u četvrtom kvartalu 2017. godine.

U Toyoti, pozdravljamo promene koje WLTP donosi, jer će našim kupcima pružiti tačniju osnovu za izračunavanje ekonomičnosti goriva i emisije. Kao lider u čistoj mobilnosti, decenijama smo istraživali kako da napravimo vozila koja su bolja po životnu sredinu, proizvodeći tehnologije kao što je hibridna, koje su dokazale svoju vrednost u smanjenju gasova sa efektom staklene bašte i pomogle da se smanji emisija ugljenika.


Hibrid smanjuje emisiju ugljenika vozila za 90% do 2050.

Dr. Johan van Zyl, Predsednik i CEOToyota Motor Europe

Svakodnevni test, realniji rezultati

Novi WLTP test obezbediće da laboratorijska merenja bolje odražavaju situacije koje ćete doživeti u svakodnevnom životu. To znači da su potrošnja goriva i vrednosti emisije gasova, prikazane za nove automobile daleko bolja prezentacija onoga što zaista možete da postignete.

IMATE JOŠ PITANJA?

Ne, stvarna potrošnja goriva vašeg automobila će ostati ista, ali verovatno je da će vaše vozilo dobiti višu zvaničnu vrednost C02 i vrednost potrošnje goriva zbog strožijeg WLTP test ciklusa-bliže onome što posmatrate.

Kao i NEDC, WLTP je laboratorijski test. Obzirom da stil i uslovi vožnje variraju, moguća su odstupanja između zvaničnih vrednosti i vrednosti koje klijent ostvari.

Za prelazni period (do kraja 2020. godine), NEDC vrednosti biće generisane paralelno sa WLTP vrednostima. Obzirom da stare NEDC procedure ne mogu više da se koriste, propisi nalažu da se WLTP CO2 vrednosti prevedu nazad u NEDC vrednosti ekvivalenta uz pomoć "korelacionih vežbi". Ovo će biti realizovano korišćenjem ili simulacionog alata razvijenog od strane Evropske komisije ili putem ponovnog fizičkog testiranja, koje može da rezultira većim NEDC CO2 vrednostima vašeg automobila, obzirom da će ovo biti ažurirana verzija NEDC (bazirana na WLTP-u).

Da, WLTP se koristi i za merenje prisustva supstanci kao što su ugljen monoksid (CO), ugljovodonici (HC), oksidi azota (Nox) i čestice čađi (PM/PN).

Od 1. septembra 2019., WLTP sertifikat biće obavezan za sva privatna i laka komercijalna vozila (Kategorije N1 (ii) i N2), godinu dana nakon putničkih automobila.