Otkako je 1997. proizveden prvi Prius, prodali smo više od 15 miliona hibrid-električnih vozila širom sveta, čime je smanjena emisija CO2 za više od 118 miliona tona. Hibridna tehnologija je polazište svih naših alterantivnih pogonskih rešenja. Koristeći osnove hibridne arhitekture, i znanje i iskustvo koje smo stekli, možemo da razvijamo vozila sa električnim baterijama, plug-in hibrid-električna vozila i električna vozila sa gorivnim ćelijama na vodonik.
Hibridna vozila
Uspeh hibridne tehnologije
U 21. veku moramo da pronađemo način za proizvodnju automobila koji su prihvatljiviji za okruženje, i da smanjimo zavisnost od naftnih goriva. Smatramo da su hibridi ključna tehnologija za postizanje ciljeva, uz kombinaciju različitih izvora energije u jednoj pogonskoj grupi kako bismo dobili vrhunsku ekonomičnost u potrošnji, praćenu značajnim smanjenjem emisije i po ceni koja je prihvatljiva kupcu.
Od uvođenja Priusa, našeg prvog serijskog hibridnog automobila, 1997. godine, kontinuirano unapređujemo hibridni know-how. Danas naši hibridi nisu samo ekonomičniji nego ikada, sa poboljšanjem od 10% u potrošnji goriva sa svakom novom generacijom, već pružaju bolje performanse i prepoznatljivi su po dugotrajnom kvalitetu i niskom troškovima vožnje.
Da bismo iskoristili sve mogućnosti koje hibridi pružaju za smanjenje emisije, nastojimo da razvijemo prihvatljivu tehnologiju u kojoj bi uživali svi kupci koji to požele. Zato smo našu hibridnu gamu proširili sa jednog na 44 različita modela. Kako je ponuda različitih hibridnih modela rasla, tako je tehnologija dolazila do sve većeg broja kupaca. Time je omogućena realizacija našeg plana za prodaju 15 miliona hibrida širom sveta, sa godišnjom prodajom od oko 1,5 miliona vozila od 2020. godine.
Kako hibridi rade?
Naši hibridni sistem koristi benzinski motor i elektro motor. To je “pun” hibrid, što znači da vozilo može da se kreće samo pomoću električne struje, kao i zajedničkim radom motora i elektro motora. U tome je razlika u odnosu na “laki hibrid”, gde se elektro motor koristi samo za pojačavanje performansi benzinskog motora.
Struja se stvara dok vozite, prikupljanjem energije koja nastaje prilikom kočenja ili usporavanja. Ta energija se skladišti u hibridnoj bateriji kako bi bila spremna za korišćenje. Kontrolna jedinica automatski prati i odlučuje koji izvor energije je najefikasniji u određenom trenutku, u zavisnosti da li se krećete sporo, ili ste na otvorenom putu.
U stani-kreni saobraćaju naš puni hibridni sistem prelazi na potpuno električni EV režim da bi se iskoristile prednosti nulte emisije iz auspuha i nulte potrošnje goriva. Ako nivo napunjenosti baterije opadne, ili povećate brzinu, hibridni motor se automatski ponovo aktivira.
Naša dostignuća
- Sprečeno izbacivanje više od 118 miliona tona CO2
- Naši hibridi imaju vrlo nizak nivo NOx, i poboljšavaju kvalitet vazduha
- Širom sveta 44 hibrdina modela, 20 modela u Evropi
- Tokom 2019, od dve prodate Toyote u Evropi, više od jedne bila je sa hibridnim pogonom