Odaberite

Dobiti najviše od svake kapi goriva

Izazov kod benzinskog ili dizel motora jeste da se dobije najviše energije iz svake kapi goriva. Ako trošite manje goriva, proizvodite manju emisiju i čuvate kvalitet vazduha. Nekoliko osnovnih stvari se može učiniti kako bi motor postigao takve rezultate. Proces sagorevanja se može učiniti efikasnijim, pa se troši manje goriva.

Moguće je, takođe, smanjiti težinu motora ili gubtiak energije prilikom trenja nastalog radom pokretnih delova. Da bi naši motoro bili lakši, uveli smo nove, lakše materijale, uključujući smolu i plastiku, a više pojedinačnih komponentni spojili u jedinstven sklop koji je lakši i zauzima manje prostora.

Da bismo smanjili trenje, proizveli smo specijalne premaze za ugrađene komponente i razvili nove sredstva za podmazivanje koja omogućavaju ravnomerniji rad. 

Hibridni benzinski motor iz modela Prius 2016 pokazuje šta možemo da postignemo – jer, to je benzinski motor sa najvećom termalnom efikasnošću u svetu, što znači da se manje energije rasipa kao toplota unutar motora, pa je više energije rezervisano za pokretanje točkova.

Iako je ovaj motor deo hibridnog sistema, slični rezultati postignuti su i sa našim konvencionalnim motorima druge generacije, uključujući agregate 1,2 i 1,0 koje ugrađujemo u modele Yaris i Aygo.

Bolju kontrolu količine goriva postižemo preciznijim sistemima za ubrizagavnje goriva, sa inteligentnim vremenom otvaranja i zatvaranja ventila, i poboljšanom konstrukcijom komore za sagorevanje. Naša nova generacija benzinskih motora omogućava vožnju u različitim operativnim ciklusima i u skladu sa uslovima za vožnju – na primer, kada krenete ili kada vozite otvorenim putem – i sve to uz pomoć softvera hibridnog programa.

Mogućnosti za uštedu goriva ne kriju se samo ispod poklopca haube. Kombinujemo tehnologije motora sa aerodinamičnimdizajnom koji olakšava kretanje vozila kroz vazduh, smanjujući koeficijent otpora i snižavajući potrošnju.