Odaberite

Kako smanjujemo ekološki uticaj koji nastaje našim poslovnim aktivnostima?

Sa proizvodnim pogonima u kojima se proizvode automobili, motori i menjači, u Velikoj Britaniji, Češkoj, Poljskoj, Rusiji, Turskoj i Portugalu, dajemo veliki doprinos proizvodnji širom Evrope. Potpuno nam je jasna značajna obaveza da budemo “dobre komšije” svuda gde radimo. Te vrednosti polaze od primera dobrog radnika do zaštite i unapređenja životne okoline, kao i zajednica oko nas.   

Neprestano tražimo nove načine da smanjimo koriščenje prirodnih resursa i ograničimo ispuštanje gasova zelene bašte. Koristimo različite pristupe za prikupljanje i korišćenje sunčeve energije za grejanje ili proizvodnju struje, kao i zamenu gasa za grejanje alternativnom i obnovljivom bio masom.  Istovremeno, pronalazimo nove i efikasnije načine za prevoz delova i gotovih automobila, obezbeđujući bolje loghističke i transportne metode, sa manjim uticajem na okolinu. Evo nekih inicijativa koje smo pokrenuli:

Solarni zid

Toyota Motor Manufacturing France, fabrika u Valonsijenu gde se proizvodi Yaris, za rad centralnog sistema grejanja koristi toplotu koja se dobija od Sunca, bez uticaja ugljenika. Za te namene postavljen je solarni zid površine 410 m2, prekriven perforiranim metalnim pločama smeštenih na južnom zidu zgrade. Time se stvara vazdušna šupljina koju sunce zagreva.  Uz pomoć ventilacije i prirodnog strujanja, topao vazduh se ubacuje u sistem koji zagreva pogon za presovanje, gde se proizvode delovi karoserije. 

Solarni niz

Toyota Motor Manufacturing UK je uspela da smanji izbacivanje ugljenika pomoću solarne energije za dodatne potrebe fabrike. Jedan od najvećih solarnih nizova u britanskoj industriji postavljen je u pogonu u Barnstonu, dok je nešto manji sistem postavljen u fabrici motora u Severnom Velsu. Ukupno, 17.000 panela proizvode gotovo 7.250 mW/h struje, dovoljno da se napravi 7.000 automobila i 22.500 motora godišnje. 

 

Prikupljanje kišnice

Voda je dragocen resurs i napravili smo značajne uštede u količini koja nam je potrebna za proizvodnju vozila. U Valonsijenu, količinu vode koju uzimamo iz gradskog sistema smanjili smo prikupljanjem kišnice u dva velika bazena smeštenih u krugu fabrike. Površine od 6.200 i 10.380 m2, ovi bazeni omogućavaju nam da korišćenje vode iz gradske mreže svedemo na – nulu.  Uspeh ovog rešenja doneo je fabrici Toyota Motor Manufacturing France najvišu, platinastu nagradu u okviru internog programa Global Environmental Award. 

Bojler na bio masu

Fabrika u Valonsijenu smanjila je ispuštanje gasova staklene bašte zamenom bojlera, koji umesto gasa sada koristi pelet od bio mase. Napravljen u saradnji sa specijalizovano firmom EDF Optimal Solutions, novi bojler je počeo da radi u martu 2015. Ima kapacitet od 1.000 kW, i koristi se za održavanje konstantne temperature u procesima rada na obradi površine vozila. 

 

Pametna rešenja pakovanja

Transport vozila i delova do i od fabrike, jedna je od mogućih prilika gde se može smanjiti emisija ugljenika i pronaći efikasan vid prevoza tereta, sa najmanjim gubicima. Naši timovi međusobno sarađuju i analiziraju različite vrste i oblike koje koristimo za pakovanje, kako bi došli do rešenja koje omogućava prevoz većeg broj stvari istovremeno, kako prugom, tako i železnicom.

Prednosti su bolja iskorišćenost prostora, niža emisija CO2, kao i pakovanja koja se lakše pune, utovaraju i istovaraju. Nove ideje poput ove podstičemo našim godišnjim priznanjem Global Eco Avards, a naše evropsko skladište delova u Belgiji bilo je među pobednicima za svoja inovativna rešenja u ovoj oblasti.

 

Efikasan sistem isporuke

Transport delova i proizvoda pruža nam dosta mogućnosti za smanjenje ukupne emisije gasova, zbog čega sarađujemo sa mrežom partnera za isporuku i dostavu.

Nastojimo da iskoristimo mogućnosti prevoza sa nižim emisijama, koristeći more i železnicu kao alternativu drumskom prevozu na velike daljine. Takođe je važno koristiti energetski efikasna vozila, uključujući ona koja rade na alternativna goriva.

Vozačima pružamo podršku u savlađivanju tehnike ekološke vožnje, a podstičemo i planiranje ruta koje omogućavaju vozilima ekonomičniju vožnju. Neophodno je i najbolje korišćenje prostora za teret, uz izbegavanje odlaska praznog vozila nakon isporuke, a, gde je to moguće, isporuku usmeravamo direktno kupcima kako bi se izbegla putovanja do i iz skladišta.