Francuska start-ap kompanija Hyliko planira da koristi Toyotine module vodoničnih gorivnih ćelija druge generacije za ugradnju u svoje kamione namenjene za teške uslove rada, a koji će imati nultu emisiju. Ovaj najnoviji sporazum u sektoru razvoja kamiona dodatno proširuje Toyotina brojna partnerstva pri čemu Toyota obezbeđuje svoju tehnologiju gorivnih ćelija za vodonična rešenja u različitim sektorima, uključujući vozove, autobuse, generatore i razne pomorske aplikacije.
Poslovna grupa u okviru Toyote Motor Europe (TME), pod nazivom Fuel Cell Business, planira dalje širenje na sve raznovrsniji sektor komercijalnih vozila, kako bi se ubrzao rast mobilnosti zasnovane na vodoniku s nultom emisijom. Konkretno, velike mogućnosti za to postoje kod ugradnje u kamione kojima se prevozi 77 odsto tereta evropskim putevima. Uz manju masu vodoničnih sistema koji ujedno omogućavaju veću nosivost, brzo punjenje vodonika je takođe neophodno za teški komercijalni transport s visokom efikasnošću. Načini korišćenja komercijalnih kamiona i obezbeđivanje sve većih količina potrebnog vodonika pozicioniraju ih kao ključne faktore u razvoju održive infrastrukture.
Na globalnom nivou, Toyota već sarađuje sa više partnera koji proizvode kamione i radeći na integraciji tehnologije gorivnih ćelija u transport teških tereta. Projekat ZANZEFF „Shore to Store” u SAD, koji je započeo još 2019. godine, nedavno je dokazao da električni kamioni s gorivnim ćelijama mogu da pruže istovetne performansama kao dizel motori i da obezbede alternativu s nultom emisijom, spremnu za komercijalnu primenu.