- Koristeći Toyotine module gorivnih ćelija, VDL Groep će konvertovati postojeće teške kamione u vozila s nultim emisijama
- Partneri u oblasti logistike koristiće nove kamione s gorivnim ćelijama za potrebe logističke mreže Toyote Motor Europe
- Dekarbonizacija Toyotine logističke mreže označava još jedan korak ka smanjenju ukupnog ugljeničnog otiska kompanije
Toyota Motor Europe (TME) udružila se s holandskom kompanijom VDL Groep (VDL) kako bi se probila na evropsko tržište teških kamiona pokretanih vodonikom s nultom emisijom, uz korišćenje Toyotine tehnologije gorivnih ćelija. Saradnja ima za cilj da ubrza dekarbonizaciju u sektoru transporta i logistike, što je važan faktor u ispunjavanju ciljeva TME za realizaciju strategije potpuno neutralne emisije ugljen-dioksida do 2040. godine.
Kompanija TME uviđa značajan potencijal u korišćenju kamiona na vodonik za niže emisije ugljenika na svojim logističkim rutama. Manja masa vodoničnih sistema omogućava veću nosivost kamiona, a brzo punjenje vodonika je prednost za transport s visokom efikasnošću. Kamion se može napuniti vodoničnim gorivom jednako brzo kao i dizelom, a uz sve veću potražnju za vodonikom, načini korišćenja kamiona pozicioniraju ih kao ključne činioce u razvoju kvaliteta održive infrastrukture na najvažnijim pravcima snabdevanja.
“Kompanija VDL Special Vehicles veruje u budućnost srednjih i teških kamiona s nultom emisijom, namenjenih za vožnju kako na putevima, tako i na neuređenim podlogama. Stoga smo izuzetno ponosni što s kompanijom Toyota Motor Europe radimo na ovom inovativnom tehnološkom projektu koji će nam omogućiti da proširimo aktivnosti na vodonične pogone”.
Hans Bekkers, komercijalni direktor kompanije VDL Special Vehicles
VDL Groep će proizvesti prvi kamion s gorivnim ćelijama do leta 2023. godine, nakon čega će, u jesen 2023, uslediti proizvodnja više vozila koja će biti ispitana na logističkim linijama TME-a. Projekat će objediniti saznanja o načinu korišćenja kamiona s gorivnim ćelijama, istovremeno podržavajući dugoročnu viziju kompanije o dekarbonizaciji u sektoru logistike i smanjenja Toyotinog ugljeničnog otiska, što predstavlja iskorak u odnosu na elektrifikaciju putničkih vozila.