Odaberite

Četvrt veka od početka hibridne revolucije

Toyota slavi 25 godina Priusa

·       Već 25 godina Toyota neumorno radi na tome da svetu ponudi proizvode i rešenja mobilnosti za održivu budućnost. A sve je počelo 10. decembra 1997. godine, kada je Toyota predstavila Prius i započela svoju misiju „Beyond Zero“ (preko nulte emisije) u stvaranju sveta veće efikasnosti i manjih emisija štetnih gasova

 

Razvojem Priusa Toyota je htela da ispuni dva cilja: stvori automobil za 21. vek (koji je te 1997. godine već kucao na vrata) i da transformiše način na koji proizvodi automobile. U to vreme malo proizvođača automobila je imalo iskrenu želju da rešava ekološke probleme. Toyota je odlučila da se uhvatiti u koštac s tim i pokrenula je hibridnu revoluciju koja traje i danas!

Neumorno radeći na razvijanju novih, inovativnih rešenja Toyota je stvorila vozilo za svakog: hibridno elektrifikovano, plug-in hibridno elektrifikovano, baterijsko električno ili elektrifikovano s pogonom na vodonikove gorivne ćelije. Svaki kupac danas s Toyotom ima rešenje po meri, a koje je ujedno dobro za našu planetu. 

Prius je bio začetnik i pokretač elektrifikacije kao prvo hibridno elektrifikovano vozilo masovne proizvodnje, a plasiran je na tržište pod sloganom „Upravo na vreme za 21. vek“. Danas, 25 godina nakon što je Prius prvi put krenuo hibridnim elektrifikovanim putem, većina vozila marke Toyota prodanih u Evropi su hibridi, dok je ukupan broj elektrifikovanih vozila marke Toyota širom sveta veći od 21 milion. Samo hibridne i plug-in hibridne verzije Priusa prodate su u više od 5,05 miliona primeraka.

Prius je ostavio trajan trag u Toyoti, ali i svetu kao autentična automobilska ikona i kao hrabar predvodnik budućih trendova. A za 25. rođendan Priusa Toyota je pripremila najbolji mogući dar - predstavljena je nova generacija modela, koji će u Evropi biti dostupan isključivo kao plug-in hibridno elektrifikovano vozilo.
 

25 godina istorije automobilske ikone

Izvorni model Prius kupcima je zapeo za oko i zbog neobičnog izgleda, no ono što se posebno isticalo bila je nova hibridna tehnologija. Posebno dizajniran VVT-i 1,5-litarski benzinski motor i kompaktni elektromotor visokog obrtnog momenta pružali su vozne karakteristike poput automobila sličnih dimenzija na tržištu, ali uz dvostruko manju potrošnju goriva i dvostruko manje emisije CO2. To je modelu Prius omogućilo da osvoji titulu automobila godine u Japanu za 1997-1998. pre nego što je krenuo na svetsku scenu 2000. godine, nakon čega su ga brzo prepoznali i zavoleli ekološki osvešteni kupci u Evropi i SAD-u.

Potpuno nova, druga generacija modela Prius, na tržište je plasirana 2003. godine, a donela je nove standarde u pogledu aerodinamičnosti, s izuzetno niskim koeficijentom otpora vazduhu od samo 0,26, kao i nov ikonski klinasti oblik koji je bio posledica toga što je format promenjen u “hatchback” s pet vrata. Ova generacija takođe je osvojila titulu automobila godine u Evropi za 2005.

Hibridna se tehnologija brzo razvijala i novi Toyotin hibridni sistem, Toyota Hybrid System II, u drugoj generaciji modela Prius imao je 15 odsto manju potrošnju goriva i 50% snažniji elektromotor, koji se i sad upotrebljava za bolje performanse i veću efikasnost. Poboljšana baterija, manje težine i veće izlazne snage, po prvi put je omogućila modelu Prius vožnju samo struju.

Predana ostvarenju svoje izvorne misije i prava inspiracija za novi stil vožnje, nova generacija modela Prius povećala je prodaju hibridnih vozila marke Toyota preko granice od jednog miliona, što je značajno uticalo na smanjenje štetnih emisija širom sveta.

Toyotina vodeća pozicija u segmentu hibridnih vozila dodatno se učvrstila 2009. godine s trećom generacijom modela Prius, koji je odmah postao tehnološki najnapredniji automobil na svetu, s još 10 odsto manjom potrošnjom goriva i 14% nižim emisijama CO2, kao i dodatno smanjenim koeficijentom otpora vazduhu, a sve to s većim 1,8-litarskim motorom i unapređenim elektromotorom.

Kupci su takođe mogli da uživaju u jednostavnim hibridnim vožnjama bez stresa s novim članom familije Prius, a sve zahvaljujući snažnijim litijum-jonskim baterijama. Prius Plug-in, plasiran je na tržište 2012. kao jedan od prvih takvih modela u Evropi. Mogao se puniti putem spoljnog izvora napajanja, što je vozačima omogućilo da uživaju u svim pogodnostima vožnje samo na struju, uz dodatnu sigurnost koju pruža hibridna funkcija. S dometom od 25 km samo na struju (u načinu rada EV), prvi Prius Plug-in Hybrid postao je novi zaštitni znak na polju mobilnosti.

Prius je nastavio istim putem i bio Toyotin predvodnik za hibridne tehnologije, i više od toga, s četvrtom generacijom modela koja je na tržište plasirana 2015. godine i bila je prvo vozilo koje upotrebljava Toyotinu novu globalnu strukturu (TNGA).

Zahvaljujući strukturi TNGA, Prius i brojni modeli nakon njega, zabavniji su za vožnju jer imaju niže težište, što omogućava aktivniji položaj pri vožnji i manje naginjanje vozila u krivinama i pri skretanju. Tome se pridružio i viši nivo upravljivosti zahvaljujući upotrebi čelika velike čvrstoće, zbog čega je karoserija četvrte generacije modela Prius bila 60 odsto kruća nego kod prethodnika.

Još jedan važan preokret dogodio se u pogledu inženjeringa na četvrtoj generaciji modela Prius. Novi motor imao je maksimalnu toplotnu efikasnost bez premca, visokih 40 odsto, što je najveći ikada dostignut nivo za jedan benzinski agregat masovne proizvodnje. Predstavljena je i nova plug-in hibridna verzija, s dometom samo na struju od 45 km i emisijama CO2 po pređenom kilometru od samo 28 grama u kombinovanom WLTP ciklusu.

Novo poglavlje u jedinstvenoj priči o modelu Prius započeće kad peta generacija krene u svoj tržišni pohod na evropsko tržište sredinom sledeće godine i to isključivo u plug-in varijanti.