· Akio Toyoda je najavio 30 baterijskih električnih modela do 2030. godine
· U istom periodu ukupna globalna prodaja baterijskih električnih vozila će dostići obim od 3,5 miliona primeraka
· Lexus do 2030. želi da ostvari 100% električnu ponudu vozila u Evropi*, Severnoj Americi i Kini
· Najava potkrepljuje plan kompanije Toyota Motor Europe za stopostotno smanjenje CO2 u svim novim vozilima u zapadnoj Evropi do 2035. godine
· Familija bZ baterijskih električnih vozila u Evropi proširiće se uvođenjem manjeg krosovera nakon lansiranja modela bZ4X
Akio Toyoda, predsednik kompanije Toyota Motor Corporation, otkrio je medijima dodatne informacije o strategiji Toyote za ugljeničnu neutralnost, iznoseći planove za proširenje ponude sa čak 30 baterijskih električnih modela do 2030. godine.
<< KOMPLETAN GOVOR>>
Dobar dan. Ja sam Akio Toyoda.
Puno vam hvala što ste izdvojili vreme da nam se pridružite.
Danas ću govoriti o Toyotinoj strategiji ostvarivanja ugljenične neutralnosti, a posebno o strategiji za baterijska električna vozila, koja predstavljaju jednu od najperspektivnijih opcija.
Smatram da ugljenična neutralnost znači ostvarenje sveta u kojem svi ljudi na planeti stalno žive srećno. Želim da doprinesem ostvarenju takvog sveta.
To je bila i biće želja i misija Toyote kao globalne kompanije. Zbog tog izazova, moramo da smanjimo emisije CO2 u najkraćem mogućem roku.
Živimo u raznolikom svetu i u vremenu kad je teško predvideti budućnost. Stoga je teško usrećiti sve ljude jedinstvenom opcijom. Zato Toyota želi da pripremi što je više moguće opcija za naše kupce širom sveta. Smatramo da se sva elektrifikovana vozila mogu podeliti u dve kategorije, u zavisnosti od energije koju troše.
Jedna se kategorija odnosi na „vozila koja smanjuju emisije ugljenika“. Ako energija koja pokreće vozilo nije čista, korišćenje elektrifikovanog vozila ne bi za posledicu imalo nula emisija CO2, bez obzira na tip vozila. Druga se kategorija odnosi na „ugljenično neutralna vozila“.
Vozila u ovoj kategoriji pokreće čista energija i ona ostvaruju nula emisija CO2 u čitavom procesu korišćenja. U Toyoti činimo sve što možemo kako bi realizovali takva vozila. Danas vam predstavljam ono što smo pripremali za budućnost. Počnimo s Toyota bZ serijom posebnih baterijskih električnih vozila. Toyota bZ znači da idemo „beyond Zero“ (dalje od nule).
Sloboda kretanja i zabava u vožnji za sve. Cilj nam je ne samo da smanjimo emisije CO2 i ostale negativne uticaje na nulu.
Naš cilj ide korak dalje. Za bZ seriju razvili smo posebnu platformu za baterijska električna vozila, koja zadovoljava razne potrebe globalnog tržišta.
Prvi model u ponudi je bZ4X, koji smo nedavno najavili. Razvili smo ga zajedno sa Subaruom, što nam je omogućilo da težimo uglađenosti i upravljivosti, kao i voznim karakteristikama pravog SUV vozila.
Za njegovo lansiranje na tržište iduće godine upravo pripremamo proizvodnju modela bZ4X u Toyotinoj fabrici Motomachi. Uskoro ćemo ga isporučivati kupcima. Osim toga, proširujemo ponudu vozila serije bZ.
Pogledajte ova dva modela. SUV srednje klase ima predivnu siluetu koja najavljuje novu eru baterijskih električnih vozila. Već na prvi pogled izgledom vas zove da uđete i odvezete se.
A radi se o najkompaktnijem SUV vozilu u seriji – malom baterijskom električnom vozilu s komfornom unutrašnjošću, dizajniranom sa Evropom i Japanom na umu.
Što više baterija dodate da bi se produžio domet, vozilo će biti veće, teže i skuplje. Imajući u vidu da je ovaj SUV malo vozilo, moramo posebno paziti na jednu stvar. A to je potrošnja energije.
Važno je utvrditi u kojoj meri možemo povećati ukupnu energetsku efikasnost vozila, odnosno s koliko manje energije se vozilo može kretati. Upravo tu tehnologiju Toyota usavršava već duže od 30 godina.
Maksimalno smo se trudili da obradimo sve aspekte, a s ovim vozilom ciljamo na potrošnju energije od 125 vat-sati po kilometru, što bi bila najniža potrošnja u klasi kompaktnih SUV vozila.
A ovo je limuzina srednje klase koja zadovoljava očekivanja kupaca koji prvi put kupuju automobil. Imamo i veliki SUV s trećim redom sedišta, za ugodne porodične doživljaje.
Što mislite? Ne samo da ćemo postojeće modele vozila dopuniti novim opcijama baterijskih električnih vozila, već ćemo imati i kompletnu ponudu povoljnih modela iz masovne proizvodnje, kao što su modeli serije bZ, kako bismo zadovoljili potrebe svih kupaca.
Pri tom se nadam da ćemo kupcima širom sveta isporučiti jedinstven i predivan izgled, kao i zabavu vožnje baterijskog električnog vozila i iskustvo življenja s baterijskim električnim vozilima.
Toyota je globalna kompanija koju podupiru kupci širom sveta. Brend Toyota trenutno nudi preko 100 modela vozila samo s klasičnim motorom, hibridnih električnih vozila, “plag-in” hibridnih električnih vozila i električnih vozila na gorivne ćelije u više od 170 zemalja i regiona.
Brend Lexus predstavio je preko 30 modela vozila samo s klasičnim motorom, hibridnih električnih vozila i “plag-in” hibridnih električnih vozila u više od 90 zemalja i regiona. Osim toga, širićemo opcije za ugljenično neutralna vozila ponudom kompletne game baterijskih električnih vozila.